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Was ist Website-Audit und warum es für Sie relevant sein kann?

Was ist Website-Audit und warum es für Sie relevant sein kann?

Was ist Website-Audit und warum es für Sie relevant sein kann

"Jetzt weiß ich, dass meine Website Mängel hat, aber es ist immer noch schwierig sie alle zu erfassen. Wo finde ich eine Checkliste oder Ähnliches?"

Wie Sie in unserem vorherigen Artikel über die Ursachen gelesen haben, warum eine Website nicht verkauft, haben wir weitere Aspekte zusammengefasst. Unter den Dienstleistungen im Bereich Webdesign und Promotion haben Sie vielleicht schon von SEO-Audit erfahren. Was das ist und warum müssen Unternehmer einen genaueren Blick darauf werfen? Lassen Sie uns einen genaueren Blick darauf werfen.

SEO-Audit ist ein regelmäßig genutzter Service, welcher die Mängel Ihrer Website aufzeigt, die die Promotion in Suchmaschinen beeinträchtigen. Dabei wird Ihr Projekt im Hinblick auf die Platzierung analysiert und für Kunden online auffindbar. Die Analysekriterien der Website können in jedem Fall variieren: Sie hängen von der Art Ihres E-Commerce-Geschäfts ab. Diese Vorschläge können Webtext-Bearbeitung, HTML-Validierung, Fehlerseiten, geringe Auslastung, Suchmaschinenrankings, Website-Statistiken, Titel-Tags, defekte Links und vieles mehr beinhalten.

Zu viele Optionen, könnte man meinen. Aber als Website-Besitzer müssen Sie Ihr Projekt wie einen Handschuh kennen. So haben wir einige Tipps zusammengestellt, wie Sie herausfinden können, warum das SEO-Audit das nächste ist, was Sie morgens nach dem Kaffee tun müssen.

Audit als komplexer Webshop-Checker

Die umfassende Website-Audit ist eine Gesamtanalyse einer Ressource, welche hilft, technische Probleme in der Funktionsweise zu finden und die Website Charakteristika für Suchmaschinen und Kunden zu verbessern. Auf diese Weise können Sie die Gründe ermitteln, warum eine Webressource nicht an die Spitze kommen kann, und Sie sparen Kosten für unsachgemäße Werbung.

Auf der anderen Seite können Sie einfach eines der kostenlosen automatisierten Audits nutzen. Es gibt viele solcher Tools online, und Sie haben die Möglichkeit dies selbst zu tun. Jedoch werden Ihnen diese Tools nicht das gesamte Spektrum des Bildes zeigen können. Sicher, Sie können einfach Keywords zu Ihren Titeln und Header-Tags hinzufügen und einen höheren Rang einnehmen als vor einem Tag. Aber es gibt viele Faktoren, die von Suchmaschinen verwendet werden, um herauszufinden, wo und wie Ihre Website platziert wird.

Wenn Sie An dieser Stelle noch Interesse haben, lassen Sie uns die Situation etwas genauer anschauen und auf die Arten komplexer Audits eingehen.

Technisches Audit

Es ist ein ziemlich harter Kampf, in den Top-Suchergebnissen zu sein, denn die Seite bei Google ist nicht mehr gut genug. Das Ziel jeder Webshop-Überprüfung ist die Verbesserung der Platzierung, die Steigerung des Traffics, der Leads und des After-Sales. Um diese Ziele zu erreichen, müssen Sie alle technischen Aspekte identifizieren, die höhere Rankings in Google verhindern. Ein Tipp: Diese Art von Audit wird oft als technisches SEO-Audit bezeichnet, weil es seine Hauptaufgabe ist, optimale technische Voraussetzungen für die Entwicklung eines Projekts im Internet zu schaffen.

Das technische Audit ist ein Teil des umfassenden Website-Audits. Es beinhaltet die Identifizierung von Fehlern in Ihrer E-Commerce-Plattform. Also, wie Sie wissen, Zeit ist Geld, und wenn Sie bemerkt haben, dass Ihre Seitenladezeit drei Sekunden übersteigt, ist ein Verlust von Kunden bzw. Neukunden unabdingbar. Aus Studien geht hervor, dass langsam ladende Websites Einzelhändler jedes Jahr 2,6 Milliarden Euro an verlorenen Umsätzen kosten.

Ein weiteres Beispiel ist die Verfügbarkeit und korrekte Darstellung der mobilen Version Ihrer Seite. Eine weitere Studie zeigt die folgenden Zahlen: Laut Google werden 61% der Nutzer wahrscheinlich nicht mehr auf eine mobile Website zurückkehren, wenn sie Schwierigkeiten beim Zugriff hatten, und 40% wechseln stattdessen auf die Website eines Mitbewerbers.

Das technische Audit hilft Ihnen, auf andere wichtige Fehler zu achten, wie z.B. Probleme mit der Gültigkeit des Codes, veraltete Engines, Störungen des SSL-Protokolls und der korrekten Konfiguration von HTTPS, das Vorhandensein von defekten Links und, vieles mehr. Daher ist die Durchführung dieser Art von Audit ein Muss, um nicht in einer der oben genannten Studien aufzutreten.

SEO-Audit

Die Suchmaschinen sind unsere besten Freunde, die wir nicht vollständig kennen, jedoch es weiterhin versuchen. Alle von ihnen haben spezifische Anforderungen an die Websites, und alles, was wir tun können, ist den neuesten Trends zu folgen und die Konkurrenzfähigkeit mit SEO-Audits zu gewährleisten. Wenn die analysierte Website nach dem Ergebnis irgendwo zwischen den ersten Seiten verloren geht, ist dies ein deutliches Zeichen für Mängel, zu deren Behebung das SEO-Audit beitragen wird.

Beginnen wir mit der Analyse von Titel, Keywords, Beschreibung, Richtigkeit der Textüberschriften (h1- h6), Meta-Tags und Sitemap für die ersten Seiten Ihrer Website. Sie alle müssen für Suchmaschinen klar und deutlich sichtbar sein. Weitere wesentliche Punkte für den Erfolg Ihrer Webpräsenz bei Google und den Nutzern sind die Ermittlung der Anzahl ausgehenden Links von der Seite, das Vorhandensein von doppelten Seiten, kopierter Inhalt, die vollständige Website-Analyse des semantischen Kerns sowie des Traffics und vieles mehr.

Ein vollständiges Audit kann je nach Umfang mehrere Stunden bis mehrere Tage dauern.

Usability-Audit

Wir kennen eine Online-Weisheit: Wenn der Besucher auf Ihrer Website etwas nicht findet - existiert es nicht. Es wurde viel über die Bedeutung einer spannenden und unkomplizierten Benutzeroberfläche gesprochen. Bei der Benutzerfreundlichkeit der Website geht es nicht nur um Design und Navigation, sondern auch um Entwicklung, Prozesse und Inhalte.

Der beste Weg, um sicherzustellen, dass das Publikum eine gute Zeit mit Ihrer Plattform hat, ist die Durchführung des Usability-Audits. Diese Art der Überprüfung kann Ihnen helfen herauszufinden, wo Nutzer auf Ihre Website klicken, stöbern und scrollen. Die Website gilt als gut, wenn sich der Nutzer auf einer intuitiven Ebene orientieren kann. Die Kunden haben bereits eine schwierige Entscheidung zu treffen, was sie kaufen wollen. Es ist nicht notwendig noch darüber nachzudenken, auf welche Stelle man klicken muss, um zum Ziel zu gelangen.

Das Usability-Audit kann in drei Gruppen unterteilt werden: Benutzerfreundlichkeit, Suchmaschinen-Komptabilität und Conversion-Tracking. Alle diese drei Ansätze helfen den Gesamtkomfort einer Webressource zu analysieren. Wenn es zu einem Rückgang des Rankings der Website und zu einem Rückgang des Traffic kommt, kann der Grund mithilfe der in der Analyse identifizierten Fehler liegen: Ausfallrate, Seitentiefe, Verweildauer auf der Website. Schließlich, wenn nichts auf Ihrer Website den Benutzer nicht ablenkt oder irritiert, wird er etwas anderes zu tun haben - kaufen.

Wettbewerbs-Audit

Zu verstehen, wer Ihre Hauptkonkurrenten sind, was sie den Kunden anbieten und wie sie sich positionieren, ist nicht weniger wichtig als die Kenntnis der Zielgruppe Ihres Unternehmens. Andernfalls können Sie einen Teil Ihrer Kunden verlieren. Den Überblick über Ihre Wettbewerber zu behalten, kann Ihnen helfen mit den Trends Schritt zu halten und mehr über Ihre Branche zu erfahren.

Glücklicherweise gibt es noch eine weitere Art von Audit, die Ihnen hilft das Verhalten und die Identitätsmerkmale anderer Unternehmen in Ihrer Nische zu verstehen. Auf dem wettbewerbsorientierten Online-Markt zeigt dieses Audit nicht nur Merkmale anderer Marken, sondern auch Wachstumschancen für Sie. Von der Analyse der Markensprache bis zur Identität: Alle wesentlichen Erkenntnisse, die dabei entstehen können in Ihre Marketingstrategie oder Ihren Rebranding-Prozess umgesetzt werden. Verpassen Sie also nicht diese Chance!

DSGVO-Audit

Am 25. Mai 2018 trat in der Europäischen Union die Europäische Datenschutzrichtlinie DSGVO in Kraft. Dieses neue Regelwerk zum Schutz personenbezogener Daten gilt für fast jedes Unternehmen oder jeden Eigentümer einer Internetressource in Europa. Mit "fast" meinen wir Unternehmen, die im Internet tätig sind, Mitarbeiter haben und die personenbezogenen Daten von Personen mit europäischer Staatsangehörigkeit oder Wohnsitz in der EU verwenden.

Der erste Schritt zur Überprüfung des DSGVO-Audits besteht also darin, die kritischen Stellen zu identifizieren und eine Liste der "Schwachstellen" anzufertigen, auf die man besonders achten sollte. Die gebräuchlichsten sind die Analyse Ihrer Website auf Malware, private Richtlinienfragen, die Zustimmung der Benutzer zur Datenverarbeitung und die Ausführung der verschiedenen Arten von Vereinbarungen. Es ist schwierig, Ihre Geschäfts- und Organisationsabläufe ganz alleine anzupassen. In der Regel erfordert diese Art von Audit die Bildung einer Arbeitsgruppe aus mehreren Spezialisten, insbesondere wenn das Gesetz einen Datenschutzbeauftragten in Ihrem Unternehmen vorschreibt.

Was ist Website-Audit und warum es für Sie relevant sein kann

Ein Mittel zum Audit für den E-Commerce

Nun Sind Sie mit den wichtigsten Aspekten des Audits vertraut und wissen die Bedeutung der Analyse einzuschätzen. Vor allem ist die Analyse in folgenden Fällen unverzichtbar:

Wenn Sie eine neue Website starten.

Für den Fall, dass Ihre kommerziellen Faktoren in einer Risikozone liegen.

Bei fehlendem Geschäftswachstum.

Wenn Sie wesentliche Änderungen vorgenommen haben (Rebranding, Wechsel zu einem neuen CMS, Verhängung von Sanktionen durch die PS, etc.)

Einmal im Jahr, um an der Spitze zu bleiben.

Die Masse der strukturierten Analysen, die durch das umfassende Audit entstehen, sind genau die Informationen, mit denen Sie arbeiten können, um morgen besser zu werden.

Es ist nie zu spät, um zu wachsen!

Der Testbericht zu xt:Commerce: Die Vor- und Nachteile für Online-Shops

Der Testbericht zu xt:Commerce: Die Vor- und Nachteile für Online-Shops

Apropos Trends: Die Plattform xt:Commerce ist in Deutschland sehr beliebt. 3497 der 4408 aktiven xt:Commerce Online-Shops befinden sich in Deutschland. Und das ist keine Überraschung: xt:Commerce richtet seine Marketing- und Werbekampagnen zu 90% auf den nationalen Markt. Da es schwierig ist, mit weltweit führenden Unternehmen wie WordPress und Joomla zu konkurrieren, ist der Inlandsmarkt viel komfortabler zu bedienen: eine lange Historie, das Fehlen von Sprachbarrieren, bekannte Zielgruppe, historisch gewachsene Community; die sich in letzter Zeit vermehrt unzufrieden über eine Reihe von Problemen, die nach Updates, Migration, Einführung zusätzlicher Funktionen, sowie bei Leistungstests, äußert.

Wie sich xt:Commerce vom Wettbewerb abhebt, welche Möglichkeiten es im Online-Handel bietet und welche Probleme es für Online-Shops mit sich bringt - kurz gesagt, was Sie wissen müssen, wenn Sie bereits einen Shop auf xt:Commerce haben oder planen, ihn auf diese CMS umzustellen. 

xt:Commerce Produkte – verfügbare Versionen im Jahr 2019

Das Unternehmen verfügt über eine Reihe von Versionen, die mit jedem Update einen Trend in der Entwicklung von Technologien zeigt. Heute sind noch folgende Versionen auf dem Markt verfügbar:

xt:Commerce 4.x (Veyton)

Unterstützt: PHP 5, MySQL

Wahrscheinlich die beliebteste Version des Unternehmens. Im Jahr 2011, als die 4. Version auf den Markt kam, gab es auf dem deutschen Markt fast keine Analoga in Bezug auf Ausstattung und Funktionalität. Es war eines der ersten Unternehmen, das eine modulare Inhaltskonfiguration anbot - Smarty Template Engine. Open Source ist ein Vorteil aller Versionen von xt:Commerce.

Dabei ist die große Anzahl von Plugins, sowie deren Funktionsfähigkeit bei allen Systemen hervorzuheben. Während der Existenz der 4 Version, hat die Community aktiv dazu beigetragen, Veyton zu einer optimalen Plattform für die Gründung als auch Entwicklung von kleinen und mittelständischen Unternehmen im Internet zu gestalten. Und heute bleibt die Info-Datenbank, die auf Basis von Bugs und Problemen der Version 4 entwickelt wurde, relevant und ermöglicht Ihnen, Herausforderungen und Probleme, die in allen Phasen der Arbeit mit der Webseite auftreten können, schnell zu lösen.

Was jedoch die Realität betrifft, so ist die Version 4 veraltet. Ohne Unterstützung von JS, PHP 7, eine vereinfachte Architektur und mit einer Fülle von irrelevanten Codes, die Leistung, Fähigkeiten und Perspektiven der Version 4 im Jahr 2019 auf einem sehr mittelmäßigen Niveau halten.

xt:Commerce 5.x

Unterstützt: PHP 7.2, MySQL 5.6 и 5.7

Eine progressivere Version, die weit über die 4. Version hinausgeht. xt:Commerce 5 verfügt bereits über eine adaptive Vorlage, einen Standard-Slider, verbesserte Leistung aller Komponenten, alle gängigen Plug-Ins für Version 5 verfügbar, SEO-Funktionalität ist ein Bestandtteil im Basis-Setup der Seite und vieles mehr.

Heute ist es die optimale Variante der xt:Commerce-Reihe, schon deshalb, weil die Version 6 noch stark überarbeitet werden muss und nach dem Upgrade viel Unzufriedenheit in der Community verursachte.

xt:Commerce 6 FREE und PRO

Unterstützt: PHP 7.3, MySQL 5.6 и 5.7

Version, die 2018 mit Unterstützung des Klarna-Systems veröffentlicht wurde. Positiv fällt auf - eine kostenlose Schnittstelle zur Arbeit mit dem Content - SOAP, ein neues Design von xtAdmin, Skripte und Plugins für eine schnelle Migration von 4.x- und 5.x-Versionen auf 6, sowie freier Zugriff und Installation von 6 Versionen. Die kostenpflichtige Version wird bereitgestellt, wenn Sie mehr als einen Shop einrichten möchten.

Trotz all dieser Vorteile bleiben die Versionen 5 und 4 die beliebtesten. Im Folgenden sind die wesentlichen Gründe aufgelistet:

  1. Version 6 enthält immer noch Fehler und Schwachstellen, sodass die Webseiten von Updates auf neueste Versionen absehen.
  2. Funktionsfähigkeit der Webseiten, die in den Jahren 2011-2018 auf Basis der 4. oder 5. Versionen implementiert wurden, stellen die Nutzer halbwegs zufrieden. Eine Aktualisierung oder Erweiterung der Funktionalität wird nicht als erforderlich angesehen. Eine Aktualisierung oder Erweiterung der Funktionalität ist nicht erforderlich. Häufig handelt es sich dabei um kleine Online-Shops mit begrenzter Produktpalette sowie um regionale Unternehmen, die Produkte in einer bestimmten Stadt/Region verkaufen und einer geringen Konkurrenz ausgesetzt sind.
  3. Webseitenbesitzer verfolgen keine Trends vernachlässigen die Shop-Weiterentwicklung. Sie sind mit dem Status Quo zufrieden und beschäftigen sich nicht mit der Entwicklung von Marketing- und Werbetools in veralteten Versionen von xt:Commerce.
  4. Mit dem Upgrade auf Version 6 müssen Sie den Migrationsprozess organisieren. Und das kostet Zeit, Geld, und es ist nicht immer klar, warum man es eigentlich tun sollte.

Statistik zeigt jedoch, dass in den letzten 2 Jahren innerhalb der DACH-Region über 700 Shops das xt:Commerce-System ersetzten, hauptsächlich durch Shopware, Magento und OXID. Da stellt sich die Frage: Warum?

Beeinträchtigtes Entwicklungspotenzial unter xt:Commerce.

Bei der Arbeit an neuen Projekten, führen unsere Experten eine obligatorische Analyse durch, zwecks Feststellung der technischen Gegebenheiten, sowie Marketing- und Leistungsparameter der Webseite.

Mithilfe der Ergebnisse können die Perspektiven der Projektentwicklung analysiert und verlässlich geplant werden.

Nach der Analyse von mehr als 200 Seiten auf der xt:Commerce-Plattform sowie nach vielen Stunden der Suche nach Lösungen für Probleme bei der Arbeit mit Open Source in spezialisierten Foren, haben wir eine Liste der "anfälligsten" Bereiche des Systems zusammengestellt, die die Entwicklung des Shops im Internet beeinträchtigen:

  1. Geringe Ladegeschwindigkeit der Seite. Typisches Problem für alle Kategorien: Startseite, Katalog, Produktseite, Blog, etc. Heute ist die Seitenladegeschwindigkeit einer der wichtigsten Punkte der Projektentwicklung. Google definiert diese Kennzahl in einer Reihe von Schlüsseln bei der Indexierung der Webseite. Und leider stellt xt:Commerce keine Tools zur Verfügung, um die Ladegeschwindigkeit der Seiten zu optimieren. Das heißt, an einem Spezialisten für die Behebung der Geschwindigkeitsproblematik kommt man nicht vorbei.
  2. Geringe Produktivität. Dies ist eines der wichtigsten Kriterien, warum sich große Online-Händler selten für xt:Commerce entscheiden. Durch die Durchführung von Stresstests bei einem Projekt können Sie mit bis zu 3.000 einmaligen Besuchen rechnen, bei denen die Sitzungen fehlschlagen, Probleme mit der Download-Geschwindigkeit beginnen, im schlimmsten Fall kann die Webseite abstürzen und nicht erreichbar bleiben, bis Sie das Problem mithilfe eines kompletten Neustarts manuell lösen.
  3. Fehlende oder fehlerhafte adaptive Version. Frühere Shops mit 4. und 5. Versionen haben häufige Probleme mit mobiler Darstellung von Webseiten. Entweder ist es nicht vorhanden oder es weist eine große Anzahl von Fehlern, verzerrtes Layout und falsche Funktionalität auf, die den normalen Betrieb der Webseite beeinträchtigen. Und das kann den Verlust von potenziellen Kunden und Unternehmensumsätzen, den Verlust von Reputation in den Augen der Kunden und große Probleme bei der SEO-Promotion der Ressource bedeuten.
  4. Eine schwach entwickelte Community. Ja, xt:Commerce verfügt über Informationsunterstützung sowie eine offene Plattform für Kommunikation und gemeinsame Problembehandlung. Es gibt jedoch keine 100%ige Wahrscheinlichkeit, dass die Frage dort beantwortet wird. In der Tat, wenn Sie Themen und Topics studieren, werden Sie Dutzende von Kommentaren und Anmerkungen finden, die unbeachtet bleiben. Schweigen im Forum ist auch eines der Probleme, mit denen Sie oder Ihr Programmierer bei der Arbeit an einem Projekt auf der Plattform von xt:Commerce konfrontiert werden.
  5. Es gibt keine Basis-Tools für SEO. Möglicherweise müssen Sie beispielsweise ein zusätzliches Plug-in installieren oder einen Spezialisten hinzuziehen, um Ihre Sitemap auf die Website hochzuladen. Im Gegensatz zu beispielsweise bei Shopware, die eine Grundfunktionalität für diese Zwecke anbietet. Selbstverständlich kann alles über Plug-Ins installiert und konfiguriert werden. Jedoch ist das Problem der Synchronisation und Fehler zwischen den Plugins in xt:Commerce, sowie in anderen CMS, noch nicht behoben. Je umfangreicher die Basisfunktionen in die Infrastruktur der Plattform integriert sind, desto geringer ist die Wahrscheinlichkeit, dass Synchronisationsprobleme in der Zukunft auftauchen.
  6. Duplizierung. Dieses CMS ist anfällig für doppelte Seiten: von Filtern, Kategorien, Paginierung, etc. Was Probleme mit der Einzigartigkeit des Contents schafft, Schwierigkeiten für den SEO-Bereich schafft und im Allgemeinen eine " nicht gesunde " Ressource anzeigt.
  7. Probleme nach dem Update. Bei der Aktualisierung von CMS-Systemen auf eine neue Version (keine Migration) gibt es oft Probleme mit der Synchronisation von Plugins sowie mit der korrekten Ausführung der Funktionalität. Viele xt:Commerce-Nutzer beschweren sich über dieses Problem im offiziellen Support-Forum. Das Problem des Caching ist besonders aktuell - es besteht die Möglichkeit, dass es nach der Aktualisierung Probleme mit dem Löschen der zwischengespeicherten Daten auftreten, wodurch Updates auf einer Website nicht abgebildet werden. Aus diesem Grund ist es immer wichtig Zugang zum kostenpflichtigem xt:Commerce-Support zu haben.

Dies sind die wichtigsten Herausforderungen, denen Sie sich bei der Implementierung der Website auf Basis von xt:Commerce stellen müssen. Auf lange Sicht, eine andere Nuance, die einigen Menschen gefallen kann, und andere verärgern wird - es ist in Planung die Plattform zu einer Closed Source Software zu konvertieren. Dadurch wird die Fähigkeit, eine Vielzahl von Ressourcen zu erstellen, reduziert und die Leistung des Systems wird wahrscheinlich steigen. Das ist an dieser Stelle jedoch eine rein theoretische Überlegung. 

xt:Commerce - Möglicherweise unterschätzt?

Als 14. beliebteste Plattform unter allen E-Commerce-CMS in der DACH-Region und 15. beliebteste in Deutschland, bietet das System die richtigen Funktionen und Möglichkeiten, um kleine und mittlere Online-Shops zu erstellen und zu betreiben. Der Hauptvorteil liegt in den niedrigen Kosten. Ein solcher Parameter macht es für einen Neueinsteiger sehr attraktiv. Eine große Anzahl von Plugins und Lösungen für alle Gelegenheiten wurden entwickelt, diese beschleunigen den Prozess der Erstellung von Vorlagen und beliebter Funktionen auf der Webseite; ermöglichen es Ihnen, Marketing-und Vertriebs-Tools zu nutzen. Im Vergleich zu den populäreren Plattformen in Deutschland unterliegt xt:Commerce jedoch erheblichen Rückständen in Bezug auf Statistikerstellung, analytischer Daten, Geschwindigkeit sowie bei der Lösung technischer Probleme.

Seit 2017 gibt es einen Trend zur Migration von xt:Commerce zu fortgeschritteneren Systemen mit integrierten Marketingtechnologien. Heute ist es nicht genug, um eine Webseite mit einer Produktkarte und einem Korb auszustatten. Der intensive Wettbewerb erzwingt zur Nutzung und Einsatz von Marketing-Tools, wie Statistikerstellung, Implementierung von Loyalitätssystemen, E-Mail-Marketing und andere Strategien zur Umsatzsteigerung. Diese Tools stellen alle führenden Plattformen im E-Commerce-CMS-Segment in Deutschland zur Verfügung. Wer sie sind, was sie bieten und unter welchen Bedingungen sie arbeiten, erfahren Sie in unserem Artikel "Top 7 CMS in Deutschland".

Overview of Magento: wanted for ecommerce 

Overview of Magento: wanted for ecommerce 

“Choosing a CMS system is like marriage: you can do it a few times, but it’s better to choose the right one from the first time.”

For digital businesses which want to create a long-term relationship with their online stores, Magento is not just a world-famous word. Since 2008 it’s considered to be the best open-source which helps developers build ecommerce websites. Open means free: that's where the benefits start.  

If you’re in the middle of choosing or changing the CMS (Content Management System) to begin selling easily and without headaches, test Magento and get the idea that it’s what you’re looking for. This powerful, scalable, and flexible system is appreciated by giants as Nike, Samsung, Coca-cola, and Ford. And, of course, there are hundreds of thousands of other brands which use this open-source to make customers fall in love with their products. And you could be one of them. 

Let’s figure out what can Magento and why it’s in such a great request! 

A brief history of Magento

This was not a quick success but a long strategic journey. When people google what is Magento, they always imply the ecommerce market, and this shows the great impact this system has on the sphere. For over a decade, Magento is the most popular ecommerce CMS online, supplying over 25% of online stores. Started as a project by Roy Rubin in the web design company called Varien, it launched in 2008. Growing over the years to be one of the most individually customized platforms on the market, Magento changed its owners three times for the last seven years. In 2011, the tech corporation eBay bought it in a 180 million dollars deal. One of the co-founders, Yoav Kutner, left his company in 2012, and two years after Roy Rubin followed him. Then, Magento company was acquired again by investment company Permira Funds which bought out eBay’s shares. And finally, in 2018, the company passed into the hands of Adobe for over a billion dollars. 

Nowadays Magento is a more than a company but a thriving community which works hand-in-hand with the worldwide retailers and brands across B2B and B2C ecommerce industries. It consist of more than 200 solution partners, 250,000 brands, and many developers and partners who makes apps and extensions for the future of the company Magento. 

Types of websites for Magento

There’s a long list of strong-built Magento websites from all over the world which connect brands and customers. But now we want to classify them into types of platforms that are best fit to install Magento. 

  • Universal for B2B and B2C;
  • Online stores;
  • Corporate websites;
  • Online services;
  • Informational portals;
  • Blogs;
  • Landing pages (not often because Magento has large functionality, and landing pages don’t need that much.)

Despite a wide selection of website types, the ecommerce market is number one in using the Magento ecosystem to reach its goals. And the increasing number of Magento online shops in the ecommerce landscape reflects the fact that you, business owner, need to join the ranks of those who go with the times. 

Magento functional review

Enough about the facts, we bet you can’t wait to read more about the technical factors of Magento. And why thousands of business owners around the globe choose it to build and customize their online Magento shopsystem. Here’s a list of the most popular Magento’s opportunities that were made for your further growth:

  • Open source code (it means that it’s available for use or modification frontend and backend by developers or users);
  • SEO-friendly (there are functions for project promotion in search engines);
  • The latest marketing tools (it’s available to create newsletters, pop-ups, conduct promotions, create catalogs with discounts, etc.);
  • All functionality for selling (payment via the website, cards, cash, etc.; the ability to choose and register delivery from European logistics companies);
  • The language settings (you can configure any chosen language);
  • Cross-browser (set Magento for any browser: Google Chrome, Opera, Mozilla Firefox, etc.);
  • An adaptive version by default;
  • Many currencies;
  • Built-in functionality for discounts or coupons;
  • Reports (it includes a number of useful reports that contain information about anything from the basket of your customers to their tags);
  • Refund and return policy;
  • Wide possibilities of usability;
  • Restrict access to the admin panel (creating multi-level access formats.)

The latest functions of Magento 2.3

Since the end of last year, Magento 2 is the successor to its first version. Besides, almost nothing has changed in the naming, but there is modern software with awesome features that were updated to provide brand new flexibility, quality, and scalability for your store. The latest version is so great that you will want to upgrade Magento right now.

What are these features?

  • PWA (Progressive Web Apps) enable your business to provide mobile support on a higher level;
  • Multi-Source Inventory that is designed to improve management strategies and shopping experiences smoother than ever before;
  • Page Builder with drag and drop interface for easier content management;
  • Elasticsearch with advanced search capabilities, which were only available in Magento Commerce, is now available in Magento Open Source.

Magento 1 vs Magento 2

The name of this topic is comic because there’s no competition between Magento 1 and Magento 2. The USA confirms: the latest version is the fastest growing store software in North America. Nowadays, there are more than 250,000 downloads of Magento 2. This service positions itself higher than its predecessor and it set a course to the corporate clients with complex settings, a large traffic and bulk orders, ambitious growth plans, and an international orientation. This is well-shown by recent purchases and upgrades you’ve just read in the previous paragraph as well as Adobe's influence.

Since November 2015 when Magento launched the long-awaited Magento 2.0, it brought an entirely new experience to its clients. The new version resolved some general problems by developing a diversity of new improvements and features. There were a lot of hype around the launch of Magento 2 but more important that the company announced the end of supporting of Magento 1 in June 2020. These dramatic changes means that upgrading from Magento 1 to Magento 2 is a must. Don’t waste your time! 

As you’ve already understood, Magento 2 is significantly different from its predecessor Magento 1. The developers made a ton of changes to improve the performance and scalability of this platform. But there are a lot of pros in the new engine that are worth highlighting. Keep in mind these cool features:

  • Support HTML5, CSS3, jQuery, LESS;
  • File structure;
  • Layouts;
  • Containers and Blocks;
  • Documentation (Wiki, DevDocs).

Here are extra comments to this list: some of the improvements include the addition of HTML5 tags embedded in templates, the use of CSS3 techniques in styles, and the built-in LESS preprocessor. About JavaScript: a new benefit it is moving from Prototype to jQuery as the main library. Now jQuery UI is very actively used, and a whole set of ready-made jQuery UI custom widgets that can be used on your website has been added. All JavaScript downloads are processed by RequireJS, and now there is no need to worry about the incorrect sequence of connecting scripts.

Migration from Magento 1 to Magento 2

We know how challenging could be the migration process even if you’re upgrading a new version of the same platform. Clearly, Magento 2 has advanced architecture and functionality, and it can cause some difficulties. 

In our experience, data migration is quite an energy-consuming task which requires preparations. All developers’ practices and features must be reviewed, rewritten, and made compatible with Magento 2 and the latest versions of PHP. For that, it’s better to hire an experienced ecommerce consulting company to make everything correct and right on time. Check out our article with a real case of migration from Magento 1 to Magento 2 to explore details and learn more about the process. 

So, if you’re already making plans for raising to the latest version of Magento, keep in mind the deadlines (June 2020), and double-check the following list. We recommend to stop wasting your time and upgrade your online shop now if: 

  • You plan to build a new ecommerce store;
  • You have performance problems using Magento 1;
  • Your platform is running on an outdated version;
  • You’re in the middle of introducing modifications;
  • You’re thinking about redesign and rebranding of your store.

Anyway, to prevent yourself from any risks, you’d better start acting now. Let the migration begin!

The pros and cons of Magento

You’ve probably already understood our attitude to migration from Magento 1 to Magento 2, but we want to underline all the benefits and limitations into two practical paragraphs: 

Advantages

  • Open source code;
  • Excellent basic functionality;
  • The ability to connect plugins and modules that expand the capabilities of the website;
  • The convenience of using the admin panel at all levels of administration (for managers, sales managers, content managers, etc.);
  • Improved caching system Varnish Cash that speeds up page loading;
  • Upgraded indexing processes (indexing pages are on the background, and it doesn’t affect its speed);
  • Full integration with Google Analytics (full Magento shop review and report and integration with services such as Google AdWords);
  • Extended user management (several users can have one account, and for some of them you can set a restriction on viewing the directory);
  • Support for multiple payment systems, including PayPal;
  • The ability to make large purchases with a check-up to 300 positions;
  • High speed even with a large number of visitors;
  • Multisite (it allows you to set up a few separate websites and handle all the actions using a single installed Magento);
  • The adaptability of templates for mobile devices.

Disadvantages 

  • No integration with Magento 1 and other automated accounting systems;
  • The sophisticated installation process (you will have to entrust third parties to install CMS Magento, so, if you’re a beginner, it’s unlikely to perform the installation);
  • The need for improvements (if you want to make your online store truly individual and unique, then you will either have to learn ZendFramework, based on which Magento was created, or hire specialists);
  • The need for high-quality hosting (a simple and cheap hosting will not work for installing Magento.)

Other Magento products

The Magento company does everything to be multitasking and meet clients’ different expectations. That’s why there are few major versions of its core product: Magento Open Source, Magento Commerce, Magento Commerce Cloud, and Adobe Commerce Cloud. For those who in the middle of making an important CMS decision, check these main types, and select whatever fits best for you.  

Magento Open Source 

This popular version is available for free download and truly appreciated by those who want to build a well-featured, highly flexible website that can compete with the big brands online. Usually, Magento ecommerce open source is used by medium and small businesses, but it does have enterprise clients too. This type is more lightly built than Magento Commerce, and some of the licensing structures don’t match with big retailers’ needs. But with the accurate infrastructure development and qualified team, Magento Open Source can easily be on the same level as Magento Commerce or other platforms. 

Magento Commerce 

This is the next type of Magento product, that is usually used by larger companies and brands that require broader set of features and premium support levels. Compared to free Magento Open Source, Magento Commerce has a license fee that starts at $24,000 per year if you’re using Magento 2. According to Salmon, Magento Commerce accounts for 31.4% of top 100,000 ecommerce websites. As you’re expecting, Magento Commerce gives you more functionality such as adding advanced marketing features, customer reward programs and targeted promotions. Also, as a plus, you get 24/7 support from the company's technical team.

Magento Commerce Cloud 

When considering hosting options, online business owners typically have to choose from three different options: own server infrastructure, other hosting rental and using a cloud-based hosting. And the last one is highly popular because of it’s easy in maintenance and accessibility. Magento Commerce Cloud was launched in 2016, and ever since it has been often used. Today, Magento Commerce Cloud has 150 online stores and over 50% of new Magento clients choose it instead of third-party cloud hosting. So, Magento Commerce Cloud platform includes many elaborate solutions designed to make online shopping easy and enjoyable. Better speed and security, more convenient development and implementation are just some of the benefits that Magento Commerce Cloud offers its users. Based on this, the platform can be called the optimal solution for use as a cloud host for Magento websites. However, all these pros only make sense if you have a qualified team that knows how to use them properly.

Adobe Commerce Cloud

As you remember, Adobe bought Magento last year, and ever since introduced Adobe Commerce Cloud based on Magento 2. The new version is a fully managed cloud-based version of our favorite ecosystem. Here’s an important thing: it’s entirely integrated with the rest of Adobe’s tools. Thus, you can fluently connect your Adobe Commerce Cloud store to Analytics, Marketing, and Advertising Clouds using the top-notch features of the top Adobe products. More extension: Adobe added even more features like a dashboard for controlling client’s ecommerce strategy, and, for the first time, it is integrated with Amazon marketplace from which users can directly manage within the Commerce Cloud interface.

Magento alternatives 

There are lots of opinions and arguments in the Internet about which one of the CMS systems is the best. In this discussion we can pick out a few wildly popular companies accept Magento: Shopware and WooCommerce. All of the systems have their key features, security, performance, expenses, and even product management strategies. Let’s have a quick look! 

WooCommerce

It’s a great plugin for the WordPress platform. This highly popular company run almost 400,000 ecommerce websites. WooCommerce is a good choice for business owners with no previous ecommerce experience. It has all the necessary functions to open an online store and start your career. The key features are: support an unlimited number of products, it has advanced capabilities of the extension system, offers a big amount of premium and free themes, and, finally, you can pick almost any payment method.

Shopware

The fact: this is the most popular and growing platform among German-speaking countries. During the last 17 years, Shopware is successfully performing on the ecommerce market. Shopware is fully open-sourced as well as Magento, and it allows business owners to build a website from scratch and to modify or extend any online store. Thus, there is a tricky question in the community: which one, Magento or Shopware, is more user-friendly? Without close review, it’s good to add that Shopware is fully tested to be capable of handling tons of traffic and orders on the prime time. Thanks to Shopware tools, you can add extra servers for certain tasks which helps your store to go further in expanding and archive better responses. 

Sometimes, picking a winner for your favorite online business isn’t easy since no one platform could entirely meet the needs of every single user. Thus, you need to consider checking several points such as performance, security, support, and your budget — according to your exclusive purposes. 

Conclusion

Magento offers a great chance to build and customize your  webshop: to sell your products and make millions of customers happy around the world. By integrating new features and services, Magento created strong marketing and development solutions that other platforms can’t always implement on the highest level.

Having created the whole community from the company, Magento has provided superior support to its clients. From multitasking to flexibility, it makes the ecommerce business active and productive. As well as clients love it because of the lots of opportunities, developers appreciate its flexibility because they can think outside the box.   

If you still doubt that Magento is the right solution for your business, or you do not dare to migrate to the second version, here’s a plan. Leave a request, and we will help you understand the prospects of Magento for your business.

The end of Magento 1: a fresh start 

The end of Magento 1: a fresh start 

“Why should I upgrade my Magento 1 store, and what would happen if I don’t?”

Sometimes it seems that time lasts forever, but the next thing you know it’s already June 2020. Remember this month, business owner, because it’s your deadline to migrate from the first version of Magento 1 to the Magento of a new generation. In case you have any other important tasks to accomplish, at least read this article to know what would happen if you decide to keep things unchanged. 

As any self-respecting company, Magento wanted to bring to its customers an entirely new business journey. Thus, in November 2015 it launched Magento 2, the long-awaited modernization of ecommerce system, which consists of the coolest new features and advanced technologies. Ever since, lots of retailers and brands have experienced all the benefits that Magento presented. But now we need to move on: the rumors about the end of life of Magento 1 have appeared with the launch of Magento 2. These dramatic changes brought up lots of questions, so let’s make everything clear. 

No support for Magento 1 Open Source & Commerce

The rumors became facts. On February 5, 2019 business owners who used Magento 1 got warning emails from Magento Adobe company about the end of a free version in June 2020. Some retailers and brands rushed to migrate like early birds, but thousands of others decided to bask in the rays of the setting sun. 

Here are quotes from Joe Ayyoub, Director of Support Operations in Magento company:

For Magento Commerce 1 (formerly known as Enterprise Edition):

For Magento Commerce 1, we are providing software support through June 2020. Depending on your version, software support may include both quality fixes and security patches. Please review our Magento Software Lifecycle Policy to see how your version of Magento Commerce 1 is supported.

For Magento Open Source 1 (formerly known as Community Edition):

For Magento Open Source 1, we are providing software security patches through June 2020 to ensure those sites remain secure and compliant. Please visit our Legal Terms page and review our Magento Open Source Software Maintenance Policy to see which versions of Magento Open Source 1 continue to receive software security maintenance. 

So, no doubt, if you’re still building your business on Magento 1, you have some time to migrate to Magento 2 or find any other platform. 

Also, some clients were managing their online store for so long that they don’t even remember which version of Magento they use. Here’s a hint: you can check it by logging into the Magento Admin and scrolling to the bottom of the page. The version that your platform is running on will be shown at the center of the footer. 

The meaning for clients

There is such a thing as End of Life (EOL) for CMS systems. This is the moment when the older version is no longer supported by the company or the community that created it, and all efforts will be focused on the current and future versions. Usually, when support period of Magento 1 ends, it is announced long before a new version, so clients have time to rebuild their platform or migrate to a new version of the system.

Speaking of our theme, if in 2018 some company offers you to create a site on Magento 1 Open Source or Community, don’t be naive. This is the same as making a site on WordPress 3 versions now: irrelevant, unpromising, and totally outdated. 

The business owners who choose to ignore the information about EOL of Magento 1 might find that their project is going to be broken and hacked. Let’s explore in details what features and options will be down, if you decide to oversleep June 2020.

Security issues

It’s always disturbing to be hacked or have security breaches, and it’s one of the most important reasons to start your migration. Nowadays, the developers in Magento company are actively looking for limitations and fixing them. It means that once you’ve updated your online store, your data is protected. After June 2020, Magento won’t have any obligations to send you reports about any suspicious activity. And that’s when all the doors will open for hunting hackers, who dream about finding your security holes. Get ready for spam, denial-of-service attacks, malicious links, and other “pleasures” of unsecured life. 

As a business owner, you’re responsible for the protection of your customers’ private information and payment details. Without migration to the latest version, you might not be the one to trust. And ruining your reputation can happen in a blink of an eye. 

No more support for the platform

At the beginning of the summer 2020, there will be no official support for Magento developers or clients. Thus, if there are any technical problems with your online store, it will be hard for you to fix them without headaches because you’ll have to refer to community support and forums. The reputation is fragile: if customers are unable to buy something for even half an hour, this could have a huge impact on your store. So, you ought to have support that you could trust and which will be there for you 24/7.

Features and functionality

Overexpectation is the worst. When your customer has a reliance on quick and easy online shopping, you’d better be that one brand that can provide this experience. For example, if you can’t manage a quick and effortless checkout process, don’t be surprised if your audience will leave your platform and flock to your competitors. 

Magento has said that they will no longer release quality fixes for Magento Open Source and some support for Magento Commerce 1. This means that clients who leave their migration until the last moment might find that functionality bit by bit becomes broken from the lack of maintenance. As a result, your platform will not be so user-friendly anymore. 

On top of broken functionality, clients need to get used to the fact that there will be no further improvements to existing core features. This means that it’s doubtful that they will be able to compete with other market players.  

The modern extensions 

The key to a great ecommerce strategy is an enjoyable user journey and shopping experience. Our online life moves so rapidly and sometimes even unpredictably, so any successful player needs to have an ability to adapt. The latest features, optimized design and branding, and intelligent micro-interactions improve usability, and much more. 

Magento 2 announced that all the most important features and functions rolled out to certain versions of Magento will only cover the core platform, not any enhancements, extensions, or modifications. Thus, without maintenance, all the extensions are unlikely to become compatible with any new patches released to the core platform. And if you don’t have regular security procedures, your platform is no longer safe from hackers.   

You may think that any problems with your online store can be fixed by a proper team of developers. But the truth is that the specialists who read the news in their sphere of activity won’t want to invest their time in fixing and managing an outdated CMS. 

The main question

It’s, of course, migrate or not? If you’re still considering it, take a quick look at the top reasons why migration from Magento 1 to Magento 2 is a great idea: 

  • You’re unsatisfied with your online store performance (user experience, speed, management);
  • You even have an outdated version of Magento 1 (the one before Open Source  1.8 and Commerce 1.13 edition);
  • It’s the right time to redesign your online platform;
  • The installation of security patches is available only till the end of Magento 1, and you care about them;
  • You decided to go omnichannel and ran into difficulties in inventory management.

These are not all the reasons why you’d better think about making your online life easier and modern by migrating to Magento 2. 

Conclusion

If your website is still using Magento 1, it means that it doesn’t have much time to keep rocking. The closer you get to the hot June deadline, the more agencies and developers will be booked delivering services to your competitors. There is one essential axiom in business: if you want your project to grow, you have to keep investing in it. All these new tools and features that improve customer experience are worth every penny spent. 

The end-of-life of Magento 1 is irreversible, so let’s celebrate the new opportunities! 

The review of xt:Commerce: the pros and cons for online stores

The review of xt:Commerce: the pros and cons for online stores

Speaking about trends: the xt:Commerce platform is highly popular in Germany. 3497 of the 4408 xt:Commerce - working online stores are using this system in Germany the FRG region. And there is nothing surprising: the product of the German market bases its marketing and advertising campaigns 90% on the national market. Since it’s difficult to compete with worldwide leaders like WordPress, and Joomla, the domestic market is much more comfortable to serve: a rich history, lack of language barriers, a studied audience, and cultured community. Despite the high level of professionals in Germany, the amount of complaints is increasing. The clients are not completely satisfied about migration process, the problems that appear after updates, the introduction of additional functionality, when testing performance, etc. 

Thus, if you already have the xt:Commerce store or you are planning to create one on this CMS, let’s dive into this topic to explore some pitfalls that may appear. Is it too different from the competitors, what opportunities it opens up in online commerce, and what problems it creates for online stores? Let’s make this long story short and useful. 

The latest xt:Commerce products

The company has a line of versions, which demonstrates a tendency in the development of technology with each update. Today, in terms of functionality and capabilities, the following remain relevant:

xt:Commerce 4.x (Veyton)

Supports: PHP 5, MySQL

Perhaps this is the most popular company’s; version. In 2011, when version 4 was released, it had virtually no analogs in terms of capabilities and functionality in the German market. It was one of the first to provide modular content customization, Smarty Template Engine. Open source is the benefit of almost every version of xt:Commerce.

It is also good to note a large number of plugins and the normal operation of all systems. During the existence of version 4, the community actively helped the company make Veyton an optimal platform for creating and developing small and medium-sized businesses on the Internet. And today, the information base, which has been rebuilt on the errors and decisions of version 4, remains relevant and allows you to quickly solve problems and issues that arise at all stages of working with the site.

However, regarding modern realities, version 4 is frankly outdated. Without the support of JS, PHP 7 versionversion 7 of PHP, a simplified architecture and arrays of redundant code, the performance, capabilities, and prospects of version 4 in 2019/2020 are very mediocre.

xt:Commerce 5.x

Supports: PHP 7.2, MySQL 5.6 and 5.7

This is a more progressive version, which is significantly superior to the 4th. xt:Commerce 5.x already has an adaptive template, a built-in slider by default, the increased performance of all components. Also, all the most popular plugins are developed for version 5, and the SEO functionality is updated (now it’s included in the basic page setup) and much more.

Today it’s the best option from the xt:Commerce line because version 6 still requires improvements and raises a lot of noise among the community after updates.

xt:Commerce 6 FREE and PRO

Supports: PHP 7.3, MySQL 5.6 and 5.7

This version was released in 2018 with the support of the Klarna system. Here are some cons: a free interface for working with content, SOAP, a new type of xtAdmin, scripts and plugins for quick migration from 4.x and 5.x versions to 6, as well as free access and installation of version 6. The free version becomes paid in case you need to place more than one store.

Despite all these advantages, the 5th and 4th versions remain the most popular. And here are why: 

  1. The 6th version still contains bugs and vulnerabilities, which is why the sites aren’t updated to the latest version.
  2. The customers are satisfied with the work of the current site, implemented in 2011-2018 in versions 4 or 5. There is no need to update and expand functionality. Often these are small online stores with a limited product range, as well as regional offices that sell products in a particular city or region and don’t have a high level of competition.
  3. The website owners don’t follow the trends and don’t engage in store development. They feel fine about the current layout and don’t bother with the development of marketing and commercial tools in outdated versions of xt:Commerce.
  4. To migrate to version 6, you need to organize the process itself. And this is time, money, and energy-consuming. Also, sometimes, the client can't find the crucial reason to start it. 

However, statistics show that over the past 2 years in the DACH region, the xt:Commerce system hast lost more than 700 stores to such giants like  had lost more than has been replaced by more than 700 stores in favor of such giants as stores, mainly with Shopware, Magento, and OXID. Here’s not a rhetorical question: why?

The problems that hinder the development of stores 

Working on new projects into development or marketing, our company experts conduct a mandatory audit which evaluates the technical, marketing and production parameters of xt:Commerceyour websites. This is the so-called basic acquaintance, which allows you to analyze the prospects for the development of your project.

After analyzing more than 200 sites on the xt:Commerce platform, as well as going through many hours of searching for solutions when working with open source code on specialized forums, we compiled a list of the most “vulnerable” places of the system that impede store development on the Internet:

         1. Slow page loading speed. 

A common problem for all categories: home, catalog, product page, blog page, etc. Today, the issue of page loading speed is one of the important points in the development of your project. Google marks this parameter in a number of key ways when promoting a website on the Internet. And, unfortunately, xt:Commerce didn’t provide tools for optimizing pages for download speed. It means that you can’t solve this problem without a specialist.

         2. Low productivity. 

This is one of the important criteria why large online retailers rarely choose xt:Commerce. Carrying out load testing of the project, you can count on up to 3000 one-time visits, after which the sessions show errors and problems with download speed. In the worst scenario, the website may completely fall and remain inaccessible until you manually solve the reboot issue.

         3. The lack of an adaptive version or its incorrect operation. 

Earlier stores on versions 4 and 5 have a frequent problem with mobile adaptation. Either it’s absent, or it has a large number of bugs, lack of hyphenation in layout, and incorrectly working functionality that interferes with the normal operation of the site. And this is the loss of potential customers and company income, as well as reputation in the eyes of customers. Also, it causes big problems with the SEO-promotion of the storeresource.

         4. Weakly developed community.

Yes, xt:Commerce has information- tech support, as well as an open platform for communication and collective problem-solving. However, there is no 100% probability that they will answer the question asked. In fact, when studying topics, you will find dozens of comments that were ignored and themes with a flood. Silence on the forum is also one of the problems that you or your programmer will encounter when working on a project on the xt:Commerce platform.

         5.There are no basic SEO tools. 

For example, to fill the Sitemap on a site, you need to install a plug-in additionally or involve a specialist. For example such platforms as Shopware and Magento Unlike Shopware, which provides basic functionality for this task, theseis systems don’tesn't supply with such an opportunity. Of course, everything can be installed and configured through plugins. However, the problem of synchronization and errors between plugins in xt:Commerce, as in other CMS, has not been solved yet. Therefore, the more basic functions will be embedded in the platform’s functionality, the fewer synchronization problems you will have in the future.

         6. Doubles formation. 

This CMS is prone to forming duplicate pages: from filters, categories, pagination, etc. This creates problems with the uniqueness of the content, induces difficulties for the SEO promotiondepartment, and generally indicates a “not healthy” websiteresource.

         7. Problems after the upgrade. 

When updating a CMS-system to a new version (not migration), often there are problems with the synchronization of plugins, as well as the correct running of the functionsal. Many xt:Commerce users complain about this problem in the official support forum. The caching problem is especially relevant. There could be problems with cleaning the cached data after updating. It means that the updates on the site aren’t displayed. Therefore, it’s important to have paid access to xt:Commerce tech support.

These are the main difficulties that you might face when deploying a site on xt:Commerce. There is one more nuance that may please someone or upset: the company plans to convert the platform into a closed-source format. After that, the ability to create a variety of resources will decrease and, possibly, the system performance will increase. But we can just be wondering.

xt:Commerce - could it be better?

In general, this is the 14th most popular platform among all ecommerce CMS systems in the DACH region, and the 15th most popular in Germany. This system provides the necessary set of functions and capabilities for creating and developing SMBsmall and medium-sized online stores. Its main advantage is the low cost. This parameter makes it very attractive in the eyes of a new business. A large number of plugins and solutions developed for all occasions, accelerate the process of creating a template and popular functions on the site, as well as allow you to use marketing and sales tools. However, when compared with more popular platforms in Germany, xt:Commerce loses in the creation of statistics, the provision of analytical data, and the speed of solving technical problems.

Since 2017, there has been a tendency to migrate from xt:Commerce to more advanced platforms in the chase of marketing and technology. Today it’s not enough to have a website with a product card and an online-shop carta basket. The intense competition imposes the need to use built-in marketing tools, such as statistics, the implementation of a loyalty system, mailing lists, and other strategies for increasing sales. All of these are provided by the leaders of the ecommerce CMS segment in Germany. You can find out who they are, what they offer, and on what conditions they work from our article “TOP-7 CMS in Germany”.

Promotion of the online store of handmade purses, bags and leather accessories

Promotion of the online store of handmade purses, bags and leather accessories

Service: Comprehensive SEO promotion

Subject: Online store of designer accessories and home goods

Region: Germany

Duration: 6 months (June 2018 - December 2018)

 

Initial site data before promotion:

Traffic per month: 360

Conversions per month: 0.49%

Bounce rate: 64.7%

Promotion goals:

Increase the profitability of your online business:

traffic increase;

failure rate reduction;

conversion rate increase to 2 or more.

Increase brand awareness

First of all, we agreed that now is the best period for optimization for the New Year and high demand seasons.

Project development strategy:

Our task was to promote a brand website which is well-known only among the small circle of people. We decided to connect SMM to search engine promotion to visualize the logo and work on memorability.

The first step was to do a comprehensive audit to identify all the problems that would prevent the resource from effective development:

- page loading speed is critically low;

- there were sources of formation of duplicate URL;

- unclosed spam and non-informative pages from indexing;

- the description wasn’t displayed on the page;

- buttons, menu links, navigation were wrapped in H1-H2 headers;

- there wasn’t micro-marking.

Due to the analysis of competitors, we offered the usability and design improvements which created the best user experience. We compiled a full technical task for programmers and recommended it to the client for improvements. Also, while we worked to eliminate the found technical problems, the work on internal optimization was proceeding:

Collecting a full semantic core: we offered to expand the site structure, as well as expand the production line based on existing market demand.

Work on the content: expanding existing and optimizing key phrases.

Work on the blog: we decided to do the content marketing, and create informational and marketing forms of capturing demand through publications.

Work with a reference profile.

It was easy to work with the client. He enthusiastically tried all the recommendations and innovations, such as expanding the structure, developing a new line of products (watch straps, passport covers, bow-ties, suspenders), running accounts on the social networks, and even writing interesting trust articles about products, and skincare.

Based on the seasonality, we created and pre-promoted thematic sections like New Year's gifts, Birthday presents, etc. As a result, we got the first results within a month after the start of optimization. And then every month, the upward trend was increasing.

Results:

Traffic per month: 4,200

Conversions per month: 5.12%

Bounce Rate: 38.7%

Brand recognition was rated by the keys with the brand name. From 2 per month, demand rose to 80-100 according to Google.

Until November 2019, we are continuing to work on the project. The client decided to switch from the template to a unique design; change the CMS to Shopware. Our optimization and crowd marketing strategy is at the finalization stage, as well as increase the amount of backlinks.

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